Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer word de strippenkaart in compleet Nederland afgeschaft?

Of is hier nog geen plan voor gemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
521

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er schijnen nog haken en ogen aan te zitten. Ik zit zelf in Zuid-Limburg en daar kent de plaatselijke vervoerder nog geen abonnementen voor de ov-chip. Tevens heb ik een mail, waarbij ze aangeven, dat reizen per ov duurder is dan met de strippenkaart. In Nederland is het nog steeds zo, dat je indien je reist met bus en trein telkens het starttarief moet betalen en dat mag niet volgens de minister. Kort gezegd: de techniek is er wel, maar schijnbaar is het niet te koppelen. Daarnaast worden complete in- en uitscheckapparaten gestolen vanwege het skimmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik gebruik iedere dag de OV, er hebben borden gestaan dat de strippenkaart werd afgeschaft op 2 februari, maar na veel protesten is dat uitgesteld, niemand weet tot nu toe wanneer de strippenkaart officieel wordt afgelast. zodra er een datum voor is gemaakt word het per direct gemeld aan de reizigers. het komt op de borden te staan, in plaats van reclame, in het voertuig word het gemeld, mischien zelfs ook in de krant!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding