Kan ik in de (nacht)bus nog gewoon met een buskaartje betalen? Of gewoon nog met geld een kaartje in de bus zelf kopen?

Ben al een tijdje niet meer met de bus geweest, en moet weten of ik gewoon nog een kaartje in de bus kan kopen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik heb wel een ov-chipkaart voor je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt ervan af met welke busmaatschappij je reist. Maar in de meeste bussen kan je ook nog gewoon een los kaartje kopen, alleen accepteren ze geen strippenkaarten meer. In de nachtbus moet je bijna altijd een kaartje bij de chauffeur kopen of inchecken met de OV chipkaart.
Maar als je echt zeker wilt zijn moet je op de website van de busmaatschappij kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In hetwesten van het land is of wordt de strippenkaart afgeschaft. In Zuid Holland op 3 februari (in Rotterdam was dat al dat eerder gebeurd).
In het oosten zijn de strippenkaarten geldig en vaak de OV chipkaart niet