ik heb schade gemaakt met een scooter van een vriend van me valt dit onder mijn verzekering

ik weet niet precies hoe ik verzekerd ben ben 15 jaar
moet ik allemaal navragen maar ik heb dus krassen gemaakt op de scooter van een vriend van me perongeluk uiteraard voordat ik reparaties ga betalen aan die jongen word dit verzekerd ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Werd die schade veroorzaakt doordat je er op reed ?
Als je er bijvoorbeeld tegenaan gelopen bent met een scherp voorwerp, valt dat waarschijnlijk onder de W.A. dekking van jullie gezin.
Als je er op reed, kan het wel eens lastig worden, want volgens mij moet je 16 zijn om op een scooter te mogen rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er met een bal tegeaan getrapt perongeluk en toen is die dus tegen die muur aangevallen
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
dan valt het in principe onder de WA verzekering van je ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het.
ik denk het niet. \je bent 15 en mag geen scooter rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er heel erg vanaf hoe de krassen zijn ontstaan.

Heb je gereden op de scooter? Dan moet de schade geregeld worden met de scooter verzekeraar. Echter als 15 jarige mag je nog geen scooter besturen op de openbare weg, dus als je dat wel hebt gedaan, dan dekt de verzekering de schade niet.
Heb je buiten de openbare weg gereden, op een afgesloten terrein, dan mag je in principe wel rijden, echter het is geheel afhankelijk van de soort verzekering ( WA, WA+ of All Risk) of schade te claimen is.

Heb je niet gereden, maar bijv in het voorbijlopen aan de scooter de krassen veroorzaakt, dan valt het onder jouw WA verzekering. Waarschijnlijk ben je meeverzekerd met je ouders. Informeer daarom eens bij je ouders.
13 jaar geleden
als je er op reed: nee. je bent 15 en dan mag je geen scooter rijden. verz maatschappijen sluiten deze schades uit.
als het per ongeluk is gebeurd, bijv tijdens het voorbij lopen, dan geeft zeer waarschijnlijk de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren van je ouders dekking voor de schade. deze verz maatschappij zal dan de schade vergoeden.
als de schade ontstond, omdat je met de scooter bezig was (schoonmaken, herstellen of wat dan ook) dan is de schade ook niet verzekerd. schade tijdens gebruik of bewerking is nooit verzekerd.
ook als er opzet in het spel is (de kennelijke bedoeling op de schade aan de scooter toe te brengen) is er geen dekking.