kan ik mijn accu nog wel opladen?

mijn scooter stond een tijdje in de kelder met een scooter alarm en nu denk ik dat mijn accu leeg is ,maar mijn accu laat nu niet meer op kan dat ? kick start doet het
maar mijn automatic kickstart doet het niet
mijn kinperlicht rattelt
ik heb een kymco

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Omdat de accu van een scooter relatief klein is, raakt hij snel leeg, ook al zou je geen alarm erop hebben. Je zult dus je accu aan een zgn. druppelaar moeten hangen, of hem eruit halen en hem op laten laden. Ik rijd zelf motor en tijdens de wintermaanden hangt de accu ook aan een druppelaar, zonder dat zal hij na langdurig stil staan niet starten. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon volhouden, je kunt toch gewoon rijden. Maak eens een ritje van een uur ofzo. Wel overdag met licht uit.
Dan moet de accu oplademten zij hij kapot is. Kwaad kan het in elk geval niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor je gaat laden eerst even de dopjes van de accu open draaien en is het niveau te laag, eerts bij vullen met gedistilleerd water.
dan aan de lader, het nu starten en rijden zou wel eens niet kunnen omdat er altijd iets van stroom nodig is voor het motormanagement systeem.
Je accu moet het na een nachtje laden wel weer doen.