Hallo, zonder rijbewijs rijden mag natuurlijk niet, maar aan het kenteken kunnen ze niet zien wie er achter het stuur zit, of dat je een rijbewijs hebt.
Natuurlijk zijn er wel manier om te weten of iemand achter het stuur zijn rijbewijs heeft gehaald.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ow ok. Hoe kunnen ze dat dan weten.?

Andere antwoorden (1)

Nee en ja. Je politie kan aan het kenteken natuurlijk niet zien wie er op dat moment werkelijk aan het stuur zit. Maar de politie kan wel opvragen op wiens naam het kenteken van het voertuig staat en vervolgens of die kentekeneigenaar in het bezit is van een geldig rijbewijs voor een dergelijk voortuig.

Toegevoegd na 13 seconden:
voortuig=voertuig
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ow oke. Dank voor U antwoord. Dus als ze de kenteken intypen,zien ze of die is verzekerd,en op wie ze naam, en ze zien op wie de naam het voertuig staat en of het gekeurd is. Daarna die gene ze gegevens na trekken en zo te kunnen zien of die gene wel het bevoegde/geldige r8jbewijs voor het voertuig heeft.? Heb ik dat goed. Nog maals bedankt.
paulus811
6 jaar geleden
Zonder rijbewijs is het lastig of zelfs onmogelijk om een auto te verzekeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@psyco juist @paulus811 lastig maar niet onmogelijk, zeker omdat een rijbewijs ook ongeldig kan raken (verlopen, ingevorderd, enz)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een vriend heeft geen rijbewijs tog een auto verzekerd telefonisch, ze vroegen alleen hoe lang heeft U uw rijbewijs hij zij ik heb net me examen gehaald moet hem nog ophalen bij de gemeente. Maar heb nu al een auto gekocht.en ze zeiden er verder helemaal niks over. Dus heeft ie het kunnen verzekeren. Allen de gegevens van de auto en zijn eigen gegevens moest ie doorgeven.