Wat is een goede inhoudsmaat voor een motorrugtas?

Ik ben op zoek naar een rugtas voor op de motor voor woon- werk verkeer maar ook weekendjes naar de Eiffel. Heb rugtassen gezien van 18 liter maar ook van 35 liter. Heb een ducati 848 superbike dus koffers komen er bij mij niet op.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt er net aan hoeveel je meeneemt op een weekend en wat je normaal mee wilt nemen. Zorg dat je niet een al te grote rugtas kiest, die vul je dan vaak helemaal op en wordt dan erg zwaar.

10-20 liter is genoeg als kleine dagrugzak. Hier past voldoende eten en drinken in voor een stadsbezoek en ook wel voor je werk en ook nog wel een cameraatje.
20-40 liter is geschikt voor een lange dagtour. Hier past, naast eten en drinken, bijvoorbeeld nog een fototoestel, regenkleding en EHBO-set in. Als je niet heel veel kleren meeneemt op weekenttrip zal dit wel ongeveer afdoende zijn.
40-50 liter is ideaal voor meerdaagse tochten. Je kunt er geen eten voor meerdere dagen in stoppen, maar wel geschikt voor eten drinken en kleding. Maar ik gok dat deze rugtas net wat te groot voor je is.

Ik denk dat je met 20 liter net te krap zult zitten - weekenspullen meenemen gaat dan net niet helemaal lekker en met meer dan 40 liter heb je een te grote rugtas. Ergens rond de 35 liter lijkt me afdoende. Maar mocht je zelf nog wat research willen doen: zie beide bronnen.
Het gaat niet over specifiek motorrugtassen, maar 10 liter in een rugtas verschilt natuurlijk niet bij een schooltas of een motortas. 10 liter is 10 liter ;)