Waarom dragen mensen die crossmotor rijden, soms het harnas over hun t-shirt?

En is het normaal dat je in een crossbroek hoogwater hebt. Ik heb dat wel maar de kniestukken zitten weer wat te laag als ik sta.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Heel eenvoudig omdat die bodyprotector niet echt lekker zit. hoe meer kleding eronder zit des te beter voelt het aan. ik draag eerst een t-shirt met lange mouwen, daarna de protector en daarover een crossshirt. voor mij werkt dit prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat dat niks uitmaakt.

Als je wilt gaan motorcrossen moet je wel verplichte crosskleding dragen. De motorcrosskleding bestaat uit een (cross)helm, motorcross laarzen, motorcrossbroek en shirt. Natuurlijk ook handschoenen.

Heel belangrijk is het dragen van een lichaam beschermend harnas (bodyprotector), waardoor je minder snel bij een eventuele val borst- of rugblessures zult oplopen.

Daar kun je dus best een t-shirt onder dragen.
Dat zal wel lekkerder zitten, dan dat ding recht op je blote lijf.