kun je van een autolader, sigarettenaansluiting (tomtom) een aansluiting maken voor op een motor?is volgens mij beide 12 volt

Toegevoegd na 1 dag:
Wat ik eigenlijk bedoel is , men neem een sigaretten aansluiting je knipt de plug eraf ,splitst de draadjes zet er 2 ringen (die je aan moet knijpen, weet niet hoe je die noemt) op, en sluit deze aan op de accu , snoer trek je door onder de tank en als je de tomtom nodig heb plug je het stekkertje weer in de navigatie.
zou dit kunnen ? of toch maar een soort van schakelaar er nog tussen ivm de continu stroom van de accu

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik rijd al jaren met dit systeem. Ik heb wel een vrouwtjes stekker op mijn moter geplaatst en zo kan ik de GPS ook in de auto gebruiken. Na 7 jaar heb ik nog geen last van roest hoor.
De stekker is ook te gebruiken om eventueel de batterij op te laden.Wel een zekering plaatsen voor alle veiligheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zou kunnen als je ZEKER weet dat het 12 volt is.
Mijn motor (oude Honda) gebruikt een accu van 6 Volt....
11 jaar geleden
Die dingen zijn te koop als een soort sigarettenaansteker 'stopcontact' zal ik maar zeggen. Die sluit je direct aan op de accu

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroot.cfm?bestelnummer=70024855&MorePicsZoomify=true&bestand=70024836_880_FR_10.jpg&SID=14437841&SToken=E5E5CEEC962B00D8 een saito stekkerdoos blijkt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat kan en is technisch gezien geen enkel probleem ( je kan beide delen gewoon bij de halfords halen)
MAAR (!!!) het is niet waterdicht!!
het materiaal in de plug is erg vatbaar voor corrosie en roest dus erg snel, ook heb je met een druppel water kortsluiting.
het is dus niet erg handig om dit zo te maken. ikzelf zou een waterdichte stekker ( te krijgen bij de betere motor/brommer handel verbinden aan je accu en aan de sigarettenaansteker en daar de plug van de tomtom indoen.
dat geheel met een zekering beveiligen en onder zadel en tank wegwerken.

Toegevoegd na 2 uur:
Nogmaals; het kán mits het.niet nat.kan worden. Ík zou er dus een stekker en een zekering tussen plaatsen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lukt beslist, en brand kan je er ook van krijgen.