Welke hoek moet je met een (sport)motor maken, voordat je als bestuurder met je knie aan de grond komt? (suzuki Gsx(R)750 Srad '96)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is afhankelijk van diverse factoren. Allereerst van de lengte van de motorrijder. Als u lange benen heeft , zal u eerder de grond raken dan wanneer u korte benen heeft. Ook is uw gewicht en zitpositie belangrijk. Wanneer u zwaar bent zal de motor lager liggen en is het contact met de knie en het asfalt dus eerder. Vooral de zitpositie is veelzeggend , namelijk als ’ wijdbeens’ op de motor zit , en de knieen laag ‘slap’ langs de motor heeft hangen raken ze het asfalt eerder . Als u de knieen strak tegen de motor aanhoudt zullen ze het asfalt niet raken. Het is dus bij ieder persoon anders, ook bij iedere motor en band trouwens. Hieronder staat nog een leuk filmpje, je kunt er ook zelf zien hoe de motorrijders hun knieen/benen bewegen. Mvg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is afhankelijk van je eigen lengte, gewicht en zit positie.
Dit is dus altijd een variabelen waarde.
Als je wil weten of je nog verder moet je tussendoor even stoppen en naar je achterband kijken.
De volledige ronding van je achterband kan benut worden.
Waarom wil je trouwens een hellingshoek bepalen?