Moet je op een scooter een verzekeringsbewijs kunnen tonen?

Ik dacht dat het nu niet meer hoeft, omdat er een kenteken op het voertuig zit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja. In principe moet je altijd een verzekeringsbewijs kunnen tonen, ook al zit er een kenteken op het voertuig.

Voor zover ik weet heeft een scooter net als een auto tegenwoordig een groene kaart en deze dien je altijd bij je te hebben, samen met je kentekenbewijs en rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je kenteken bewijst slechts dat'ie geregistreerd is, niet dat je ook verzekerd bent. En omdat dat verplicht is zul je een bewijsstuk aan oom agent moeten kunnen laten zien. Dus ook je verzekeringsbewijs meenemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja...

Net zoals je een verzekeringsbewijs moet kunnen tonen, wanneer je in/op een ander kenteken geregistreerd voertuig zit...