Ik heb een driewiel motorfiets laten maken hier in Thailand aangepast aan mijn handicap. Weet iemand of dat ook in Nederland kan en waar het kan?

Aangepaste driewiel motorfiets

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je zou hiermee eerst naar de RWD moeten om hem te laten testen voor o.a. De veiligheid. Voordat je met een voertuig de Nederlandse weg op mag moet je een geldig kenteken hebben. Ook hier voor moet hij gekeurd worden bij de RWD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de bedoeling dat het gaat worden?
Wat op de foto staat is waarschijnlijk een 125CC motor,
maar zoiets zal hier nooit toegelaten worden. (wel leuk en handig ding trouwens)

Een brommer of een ander voertuig met een lage maximum snelheid: dan mag er veel.

Een motor. http://www.rdw.nl/nl/particulier/motor/Pages/Zelfbouw.aspx

Een auto.
(onderstaande is officieel een auto)
http://www.impala.nl/index.php?category=homepage&id=26

Wat mag het ongeveer gaan kosten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 1e is een pagina van het rdw,
de 2e een een voorbeeld van een motorfiets met 3 wielen, die je mag rijden met een B-rijbewijs. Maar die kost nieuw 20.000,- (was ook puur als voorbeeld) Wat jij op de foto hebt staan krijg je op basis van een motorfiets hier denk ik niet goedgekeurd.
Want dat zou betekenen dat je ook op de snelweg mag, of je dat ook doet maakt niet uit. Is een motor met zijspan een optie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een brommobiel dan niks?
Die moet op de meeste plekken wel op de weg, maar dan zit je tenminste droog en warm. En dan is er ook nog een gehandicaptenvoertuig.
Dat kan eruit zien als een brommobiel, maar is het officieel niet:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-verkeersregels-voor-een-gehandicaptenvoertuig-met-een-motor.html
Daarmee mag je bijna overal rijden en parkeren.
Je kan informeren bij Auto Aanpassers Nederland, mogelijk kunnen zij het of weten zij de weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor, kijk maar eens op marktplaats onder trike.
je hebt ze van verschillende motorfietsen, maar voor de verfijnde aanpassingen is is altijd wel een oplossing te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, je hebt in Nederland gespecialiseerde bedrijven die dit doen.
Zie bron;