Als je ooit eens langs Utrecht komt, op de A27, zou je de afslag Veemarkt eens moeten nemen. Daar kun je precies zien hoe dat in zijn werk gaat. (er zullen genoeg plaatsen zijn waar dat ook te zien is)
Op welk tijdstip van de dag je daar ook komt, altijd zijn er op de Veemarkt motorrijscholen met een stel leerlingen aan de gang. Je zou zeggen, dat daar flink heen en weer gereden wordt, maar dat is niet het geval. Er is weinig spectaculairs te zien, en je ziet alleen maar motorrijders allerlei oefeningen doen, en als ze rijden gaat dat heel langzaam. B.v. tussen een paar pionnen door. En soms zie je zelfs een hele rij motorrijders niets anders doen, dan naast hun motor lopen.
Als je zo maar een willekeurig site van een motorrijschool bekijkt, dan zie je ook wel een bepaalde opbouw in de opleiding. Het gaat in het begin vooral om voertuigbeheersing. Geloof me of niet, maar er wordt zelfs geleerd, hoe je lopend naast je motor, moet parkeren. Dat zal er dus alles mee te maken hebben, dat je eerst moet leren met zo'n zwaar ding om te gaan, en moet weten wat er wel en niet kan. Als ik het goed begrepen heb, ga je na 4 van zulke lessen op een afgesloten terrein pas de openbare weg op. Maar natuurlijk kan het ook zo zijn, dat als je al jaren scooter hebt gereden, je met wat minder van die voorbereidende lessen toe kan.
Hier een link: het lukt me niet om je de directe link te geven, maar als je links in de tabs op "Voertuigbeheersing" klikt, krijg je een aardig idee hoe het allemaal in zijn werk gaat.
http://www.motorrijles.nl/