Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er aan de hand met mijn scooter?

Ik rijd op een Sym Fiddle 2, een 4takt scooter. Nu heeft hij problemen met elektrisch starten. Dus moet hem aantrappen. Hij heeft wel een hele periode stil gestaan, maar rij er inmiddels alweer een paar weken op en hij doet nog steeds moeilijk..

Kan dit aan de olie liggen of is het probleem groter?

Als het wel aan de olie ligt, maakt het dan ook nog een verschil welke olie ik gebruik?

Ik hoop dat iemand mij hierover tips en informatie kan geven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
739

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

lang stilstaan vinden ze nooit leuk...
Ik gok op twee mogelijkheden, de accu is volledig ontladen geweest en komt niet meer goed op spanning. Daardoor kan hij de piekspanning van het starten EN ontsteken niet geven dus heb je te weinig vonk bij het starten maar ik maak uit je verhaal op dat ie zoiezo niet lekker loopt dus ik vermoed dat er vergomde benzine in de carburateur is achtergebleven. Bij de autohandel een fles carburateurreiniger halen en die erin fieten is stap 1 werkt dat niet dan zou ik de carburateur eens uit elkaar halen en schoonmaken.. Ik denk dat er niks mis is met de olie, maar ook als dat wel zo is dan gaat je blok daar niet beroerder van lopen maar dan draai je je lagers naar gort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien ligt het wel aan de accu of de bedrading.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bougies smerig?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aantrappen lult wel. Waarschijnlijk is dan de accu overleden. Soort olie maakt zeker uit. Laat er isnd naar kijken die er verstand van heeft. Ik wil het wel doen maar van niets gaat de kat dood he.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bougie vervangen kan nooit kwaad...
Als het probleem dan nog niet is opgelost, ga je naar een scooterdealer en geef je hem een beurtje;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding