ik heb een kawasaki 454 ltd als hij lang stil gestaan heeft en je zet hem in de eerste versnelling klapt hij zo

het is net of dat je de koppelling niet heb ingetrokken heb
dan springt hij naar voren en slaat af en dan heb ik er verder geen last meer van tot hij weer een tijd stil gestaan heeft ,wat kan dat zijn en is daar wat aan te doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is normaal.

Sowieso hadden de oudere series van kawasaki klappende bakken.
Trek je er niks van aan.
De klap kan zo hard zijn dat je er bijna van schrikt.

De motor van de 454 is wat anders als "normaal"
Zeker voor die tijd (circa 1984 1988)
Waterkoeling, snaaraandrijving. etc.

Voor die klap geen zorgen, wat pas vervelend wordt is als je merkt dat hij makkelijk uit zijn versnelling schiet, dan zijn de kammen van de versnellingen versleten. En dat is een wat duurder reparatieklusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Onvoldoende (verkeerde) olie.
Heeft een "natte" koppeling. Zou dus kunnen dat deze "plakt" als ie koud is.