wat kost het om je fietslicht te laten maken?

Op een oude oma fiets..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
8.7K

Het beste antwoord

Hangt natuurlijk af van de oorzaak dat het licht het niet meer doet. Oorzaak kan varieren van een defect lampje, tot kapotte bedrading of een defecte dynamo.

Een fietsenmaker vraagt tegenwoordig tussen de 30 en 30 euro exc BTW aan uurloon. Fietsenmaker rekent per kwartier. Je zit dus al snel op een half uur aan arbeidsloon. Verder heb je nog kosten aan te vervangen onderdelen. Hangt heel erg van het precieze defect af hoeveel geld je uiteindelijk kwijt zult zijn.

Als je goedkoop uit wil zijn dan schaf je gewoon van die LEd lichtjes aan. Kosten vanaf een euro of 5 per setje. Dit kan je heel erg makkelijk zelf op je fiets monteren.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met beetje handigheid doe je dat zelf, dus dan kost het je niets,of misschien de prijs van een nieuw lampje of snoertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons in het dorp hebben alle fietsenmakers in zo'n beetje de week voordat de scholen beginnen een acties waarbij alle fietslichten gratis gerepareerd worden, behalve dan de materiaalkosten. Dus je betaalt dan alleen de dynamo, draden en lampjes etc, maar niet de werkuren, zodoende ben je voor een klein bedrag klaar. Dit staat vaak in gratis huis-aan-huis bladen aangekondigd. Ik weet niet of dit een landelijke actie is of plaatselijk. Officieel is het ook voor scholieren, maar vaak zijn ze erg ruimdenkend. Het is op één woensdagmiddag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is moeilijk zo te zeggen. Kan van alles zijn; kapotte dynamo en/of lampje(s), slecht contact of defecte bedrading. Een beetje handig persoon kan dit zelf oplossen, is veel goedkoper!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar in Nederland precies? In Amsterdam bij de Lockers (tegenwoordig 'Fietspuntstallingen') zijn reparaties heel goedkoop (daar werken ze met reïntegrerende mensen). Bijvoorbeeld een nieuwe dynamo voor 12 euro. Je betaalt alleen voor materiaal, niet voor arbeid!
13 jaar geleden
Hoeft niet veel te kosten afhankelijk van wat er miss is, en je kan het zelf wel, maar je moet er maar zin in hebben.
Ander ga je naar de Action en koop je een setje fietslampjes op batterijen en alles komt goed.