Bestaan er nog fietssloten waar je tijdens rijden sleutel uit kunt halen?

Vroeger had ik een fietsslot (een vast slot geen losse) waar je ook tijdens het fietsen sleutel kon uithalen. Dit was echter zeer prettig want zo kon je je fietssleutel aan je sleutelbos hangen en dan had je niet steeds last van een sleutelbos die hing te slingeren of tegen je achter wiel kwam.
Maar weet iemand of dit nog bestaat ?

een jaar geleden
in: Fietsen
2.7K

Antwoorden (1)

Ja, die bestaan nog. Het was even zoeken, maar toen ik ontdekte dat de naam "uitneembare sleutel" daarvoor gebruikt wordt was het niet lastig meer te vinden. Bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/nl/p/ringslot-axa-solid-plus-met-uitneembare-sleutels-zwart/9300000000947730/
Amadea
een jaar geleden
bamibal
een jaar geleden
Ik vraag me eigenlijk af waarom dit niet standaard is.