Dik fietslot aan mijn remkabel. Wat nu?

Ik heb buiten aan het fietsenrek mijn fiets vastgemaakt. Nu wilde ik vanmiddag een ritje maken, kom ik erachter dat een of andere malloot zijn kettingslot aan het fietsenrek heeft vastgezet, met één van mijn remkabels ertussen. Ik probeerde zojuist het slot open te breken met een hamer en schroevendraaier, maar helaas zonder succes. Een slijptol heb ik niet, maar ik heb wel 2 briefjes aan het slot geniet met het verzoek deze te verwijderen. Ik denk niet dat degene nog terugkomt.

Kan ik de rem aan het stuur demonteren en dan zo mijn kabel alsnog los krijgen? Is dit moeilijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Fietsen
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat weet ik niet.
Dit is een oude truc om je fiets te stelen, beter haal je hem wel z.s.m. weg. De volgende dag komt een busje langs, zij hebben gereedschap (betonschaar?) en verdwenen is je fiets. Succes!
bamibal
6 jaar geleden
Als het alleen je remkabel is, dan kun je die eenvoudig bij de hendel aan je stuur losmaken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
niet zelf gaan knoeien! straks heb jij het gedaan! politie bellen...
bamibal
6 jaar geleden
Je mag best de remkabel van je eigen fiets even losmaken.
paulus811
6 jaar geleden
Neem een grote betonschaar en knip het slot kapot.

Antwoorden (2)

Wees voorzichtig. Het zou toch om een dief kunnen gaan. Misschien toch even de politie bellen?!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar heb ik even aan gedacht, maar ik denk dat de politie andere prioriteiten heeft en hier weinig tot niets mee zal doen. Nog bedankt
Als je normale remmen hebt kan je het moertje van je hendel helemaal los draaien en vervolgens de kabel gewoon los halen. Easy peasy.....