Heb je ook op afstand bedienbare fietslicht?

Heb je een fietslicht dat je op een knop drukt dat hij 1 seconde aangaat? Net zoals bij auto's (grootlicht)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K
jc54
6 jaar geleden
Wat bedoel je? Fietslamp met groot-licht en dimlicht? En een schakelaar bij de handgreep?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Schakelaar of knoppen. Volgens mij noemen ze dat grootlicht bij een auto (dat heel ver gaat.) En dat voor 1 seconde.
Ritsuka
6 jaar geleden
Waar heb je dat voor nodig?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om fietsers te waarschuwen. Bijvoorbeeld als ze traag gaan dat ze even opzij kunnen.
Ritsuka
6 jaar geleden
daar heb je toch een fietsbel voor?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat weet ik. Maar ik vraag of er ook zo'n licht is.
Amadea
6 jaar geleden
Hier staat een handleiding om er zelf een te maken: https://www.aduis.nl/bouwinstructies/200254_NL_.pdf

Antwoorden (1)

Ja, die bestaan. Bijvoorbeeld deze: https://www.myxlshop.nl/j-s-5-led-ufo-waarschuwingslamp-voor-de-fiets.html
"Wil je goed zichtbaar zijn op de fiets dan is deze waarschuwingslamp ideaal. De koplamp verlicht de weg met een krachtige lichtbundel om tegemoetkomende fietsers en automobilisten te waarschuwen. Het achterlicht bevat 5 heldere Led lampjes en heeft 3 standen. Geschikt voor elke fiets en makkelijk te bevestigen en te verwijderen. Het waarschuwingslicht zorgt ervoor dat je opvalt op de weg. Overigens niet alleen op de fiets: ook heel handig voor de wandelwagen, paardrijders of als zich noodgeval voordoet met de auto of op de camping".

Of deze: https://www.bol.com/nl/p/fietslamp-5x-led-powerbeam/9200000075677937
"Fiets ook in het donker veilig met deze waterdichte LED-fietsverlichting koplamp met felle 'power beam', bestaande uit 5 LEDS.".
Amadea