Hoeveel fietsen wereldwijd in gebruik zijn is natuurlijk erg moeilijk te schatten maar volgens het Worldwatch Earth Policy institute worden jaarlijks meer dan 100 miljoen fietsen geproduceerd en als wij ervan uitgaan dat fietsen gemiddeld 10 jaar mee gaan dan moeten er meer dan 1 miljard bruikbare fietsen zijn. 75 procent van de wereldfietsproductie vindt plaats in China en het overgrote deel hiervan wordt geëxporteerd.

Het aantal fietsen in de hele wereld is vorig jaar gestegen tot één miljard stuks. Op de landenlijst staat China met 450 miljoen fietsen veruit aan kop....
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Je Volkskrant-bron is bijna 20 jaar oud...
China heeft inmiddels meer dan 500 miljoen fietsen.