Versnelling doet het niet meer, hoe kan ik het weer maken ?

Ik heb een old dutch deluxe 2012. Ik was aan het fietsen en zette mijn versnelling eat lichter maar hij deed het niet. Toen zette ik hem op 1 maar hij bleef het zelfde. Dus ikwou hem weer op 3 maar ik kreeg hem niet meer op 3. Het heeft trouwens 3 versnellingen. Dus ik dacht misschien door het weer, maar ik zag dat er bij mijn versnelling (waar ik het verstel) aan de zijkant een klein knopje was gevallen. Maar hoe kan je dat dan maken want een versnellig stukje viel eraf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
5.5K

Antwoorden (1)

De versnelling wordt getrokken met een versnellingskabel, en die rekken altijd uit. Bij je achterwiel zie je een kettinkje eruit komen, daar zit een busje aan die geschroefd is op een staafje. Er zit ook nog een borgring omheen. Beide wat vaster draaien. Wat er bij de versteller (aan je stuur) is uitgevallen, hoeft niet erg te zijn mits de kabel er nog maar inzit! Sterkte!