Hoe kan je voorkomen dat je achterband en voorband van de fiets leeg loopt, als je bijna elke dag fietst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
2K

Het beste antwoord

Ik heb wel zeker 20 jaar iedere dag gefietst.
"s morgens heen en 's avonds terug.

Mijn banden liepen echt niet leeg.
Ik heb nooit bijzondere of speciale fietsbanden gehad.

Af en toe een lekke band is normaal. En dat kan een heel klein lekje zijn wat je amper merkt als je iedere dag je banden oppompt.

Dus misschien zijn jouw fietsbanden oud en poreus geworden?
Of zit er ergens een heel klein lekje?

Door jouw vraag lijkt het net of het normaal is dat een fietsband leeg loopt als je iedere dag fiets.
Dat is niet normaal.

Een keer goede banden aanschaffen en ze er goed op laten leggen.
Klaar ben je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Massieve banden nemen:

http://www.greentyre.co.uk/

De importeur in Nederland voor deze banden is: Aidanroc
Slootdreef 257, 2724 AJ Zoetermeer, Zuid-Holland
t: +31 0 6 40901110

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.hotfrog.nl/Products/Fietsbanden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit niet de importeur???? Greentyre, Sloterweg 1224,1066 CW Amsterdam; tel. 020-6206774. http://www.digibron.nl/search/share.jsp?uid=00000000012df237103967cac7aac555&sourceid=1011
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie het al. Oude site. Dan zal die van jou wel kloppen.
Zgn. anti-lek banden nemen ( Schwalbe)
Zijn wel duur maar (bijna) nooit meer lek of leeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die gingen bij mij al binnen 1 maand leeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn ook zo anti
Lek zijn ze niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik heb ze zelf al 10 maanden en nog geen een lekke band gehad.
Rijd je soms vaak stoepje op, stoepje af?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je dan wel Schwalbe-banden gehad of een ander merk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al 18 jaar een antilek band op mijn voorwiel liggen. Op mijn achterwiel moest ik hem na 17 jaar vervangen omdat de zijkant ingescheurd was. Dus hier geen klagen. Waren alleen geen schwalbe.
zorgen dat je goede banden hebt, niet poreus. en dat het ventieltje niet lekt. Normaal gesproken lopen banden niet zo snel leeg
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap die min niet.
Want dit is gewoon het goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad goed antwoord
Een fietsband moet elastisch zijn en dat gaat niet zo goed samen met volkomen gasdicht zijn. Zeker als je meer dan 50 km per dag rijdt en dat ook nog met een pittige snelheid over een niet al te vlakke ondergrond kan de bandenspanning gemakkelijk van 5 naar 4 bar zakken in een maand.
Als hij na een maand al bijna plat staat lijkt het er op dat het ventiel een beetje lekt. Je kunt dit eenvoudig controleren door de licht opgepompte band met het ventiel onder water te houden, meestal zie je dan na ongeveer 10 seconden een klein luchtbelletje op het ventiel verschijnen.