De buitenkabel van de versnelling van een fiets wordt aan het eind door een houdertje tegengehouden. Hoe heet zo'n houdertje?

Ik ben een Batavus Fox kinderfietsje aan het opknappen met drie (ik geloof Sachs) versnellingen. De buitenkabel van deze versnelling wordt aan het einde tegengehouden door een houdertje (een soort vastgeschroefd busje van kunststof, zit om het frame). Dit is gescheurd. Ik zoek nu een nieuwe maar weet niet hoe zo'n houdertje heet en waar ik het kan vinden, ik zoek me suf op sites.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

volgens mij heet dat een kabel nippel..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo!!!!!!!!!!!!!!!! die min staat er sneller dan ik mijn antwoord heb gezet...
Amadea
11 jaar geleden
Heb jij ook al zo'n akelige minstalker? 'k Compenseer 'm wel even!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je, Amadea, ik vind het zo raar dat ik een antwoord plaats en "direct" een min..
Volgens mij heet dat een kabelstelbout of stelschroef voor de versnellingskabel.
Let op: daar kan ook de stelbout aan het stuurhendel mee bedoeld worden, dus er moet ook ergens frame bij staan.