Via internet is het zeker mogelijk om een bouwpakket aan te schaffen, mijn vriendin had laatst een gekocht maar die had de trappers verkeerd om geplaatst. Dat fietst echt vervelend;-(
succes met bouwen overigens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wielrenners en mountainbikers maken zo hun fiets. Als je een erg goede fiets wilt voor een redelijke prijs is het handig om eens te informeren bij een van de betere amateurverenigingen in het wielrennen. Er zijn ook tijdschriften voor mountainbikers. Het lijkt me dat ze je in het wereldje dan verder kunnen helpen , met een pakket dat goed bij je wensen aansluit. Je kunt de zaken zelf wel monteren, maar het fijnere afstellen en het netjes spaken van de wielen kun je het beste door een specialist laten doen. In het wielerwereldje weten ze precies welke fietsenmaker je daarvoor moet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke fiets komt bij een fietsendealer binnen als "bouwpakket". Althans, zo goed als. Daarom moet een fiets ook vaak rijklaar gemaakt worden.

Maar je kunt ook zelf een fiets samenstellen. Dat zijn dan wel vaak de hybride fietsen. Sportief gebruikt. Een omafiets / stadsfiets valt daar niet onder.

Waarom stel je zelf niet een fiets samen? Je koop een los frame via bv marktplaats en je zet er je eigen onderdelen op... Succes