kan je een frans ventiel zonder tussenstukje oppompen?

toen ik in limburg mijn fietsband liet vervangen kreeg ik er een met een frans ventiel, dit was volgens de fietsenmaker een betere band, nou is mijn band zacht en kan ik hem geeneens normaal oppompen, volgens internet heb ik een tussenstukje nodig, kan dit niet anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
5.5K

Het beste antwoord

Ja hoor, geen enkel probleem. De moderne fietspompen zijn uitgerust met twee nippels (op één mondstuk) om over het ventiel te zetten: één voor "hollandse ventiels", één voor '"franse". Ik heb ook een verloopstukje dat ik op het Franse ventiel kan draaien, zodat ik ook de "ouderwetse" fietspomp (met knijpmondstuk) kan gebruiken. Die nippels kun je bij iedere fietsenmaker krijgen en kosten maar een paar euro.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ventiels = ventielen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zoals je ziet op de website (bron): voor 1 euro heb je een verloopnippel.

Toegevoegd na 7 minuten:
Bij de andere bron een voorbeeld van een fietspomp met multi nippel voor verschillende ventielen.