Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn deze fietsen al in Nederland gesignaleerd?

In Berlijn zijn met onmiddellijke ingang fietsen verboden, waarbij de trappers vast verbonden zijn met het achterwiel. Geen rem, niets.
Te veel ongelukken.
Is dit alleen mode in Duitsland?

Picture for question
14 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Is niks nieuws, zo'n 55-60 jaar geleden leerde ik als kind fietsen op een 'doortrappertje' ; was technisch het zelfde principe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eenwieler werkt toch ook zo? En is niet verboden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als er geen achteruittrap rem is dan is er toch wel een handrem?

Hoelang bestaan zulke fietsen nou al? En nou pas optreden? Hoewel mijn voorkeur naar een achteruittrap rem gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze fietsen worden ook gebruikt bij het baanwielrennen. ze zullen niet verboden worden om dat dat bij wet niet kan denkt ik en het is ook niet nodig omdat wij een fiets-land zijn en voldoende goede fietsen hebben. niemand heeft nog zin om dit uit te proberen laat staan op de markt te brengen!
je kan er overigens wel enorm hard op fietsen!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze fietsen zijn heel populair bij fiets koeriers in New York. Ook in Londen heb ik ze gezien.

Het zijn eigenlijk baanwielren fietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet gezien hier.

Misschien dat alleen Duitsers niet kunnen fietsen op die dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laatst kom ik een jonge tegen op de fiets zonder remmen ! en dat hoorde zo zei die me !! nou fijn geen rem !aangezien ik altijd wel iets tegen kom waar ik voor remmen moet lijkt me dat hij dat ook heb ! maar dat ging met zijn voeten wel goed komen dan stopt die ook ???? OUW !! de blare op je sokke s.avonds lijkt me
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding