Hoe komt het dat het stuur van een fiets op het ene moment heel stroef gaat en maar 30 graden naar links en rechts kan maar na een regenbui normaal

En na het fietsen door een regenbui doet hij het weer normaal.

Ik heb hem geolied een dag voor de regenbui maar dat hielp niet.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
8.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten nakijken

Het beste antwoord

Of nieuw vet in het balhoofdlager, of boeuwe kogeltjes (ring) of beide. Je balhoofd is waarschijnlijk helemaal drooggelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het eerste wat in me opkomt is dat de regen geholpen heeft de olie verder het stuurstel in te dringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehhm misschien omdat je dan minder weerstand hebt van die ruwe weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De weerstand heeft niets te maken met de uitslaggraad van het stuurstel.
Lagers in je blahoofd niet goed meer, naar fietsen winkel en nieuw balhoofd, of nieuwe lagers erin laten zetten. En opnieuw afstellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad zal het vet uitgedroogd zijn in de balhoofdlagers of ze zitten te strak aangedraaid. Als je het zelf wil gaan smeren, dan niet met olie, maar het zaakje loshalen en kogellagervet gebruiken. Dat is er voor bedoeld en blijft veel langer smeren. Olie ben je zo kwijt.
In dit artikel meer tips voor onderhoud: