wat kan er allemaal misgaan als je met zn 3en naast elkaar fietst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (5)

je kan vallen als er een ander ook nog langs moet, bv je blijft met de sturen in elkaar zitten.. je hindert dus het overige verkeer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een flinke bon krijgen van de politie.

Het vaakst gebeurt het dat er wat sturen in elkaar haken als je moet gaan versmallen, en dat je met je dure beugelbekkie op de weg terecht komt en nog een aantal jaren langer naar de ortho moet.

Als je op een tweerichtingsfietspad rijdt, kan er een scooter uit de tegengestelde richting komen. Scooter-koppen is geen populaire hobby, je fiets gaat er heel raar van uitzien en je krijgt er ook hele lelijke vlekken van op het fietspad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het andere verkeer moet moeilijke capriolen uithalen, om jullie te kunnen passeren. Dit kan gevaarlijke situaties opleveren. De kans is groot dat het ook irritatie oplevert bij de andere weggebruikers. tegenwoordig leven we in een tijd met veel (verkeers)agressie. Zou best eens kunnen dat dit tot een confrontatie leidt met iemand, die zichzelf niet in de hand kan houden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Daar is het vandaag toch veels te glad voor!?!

Daarnaast is het behalve alle hierboven genoemde punten ook nog zo dat als 1 fietser jullie in wil halen er al 4 naast elkaar fietsen en hij/zij dus midden op de wegfiets en zichzelf dus in gevaar brengt!! (Moet je na gaan als je door twee fietsers wordt ingehaald)

Ook bij een uitwijk poging van de fietser het dichts bij de stoep krijg je problemen...

En alls laatste met z'n drieen naast elkaar fietsen doe je niet uit noodzaak, maar om de gezelligheid waardoor de oplettendheid verslapt en er ongelukken kunnen gebeuren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan komen te overlijden door een val van de fiets.