Maakt de zithoogte van je motor veel uit?

Ik ga binnenkort een motor bestellen (b klasse) want wordt 16. Maar maakt de zithoogte tot het zadel veel uit? Ik wil de sherco 50cc sm-rs bestellen en die heeft zithoogte tot zadel 850mm. De beta 50cc track heeft 935mm zithoogte en ben zelf 1m85, zou niet willen als ik de sherco koop dat die te ‘klein’ aanvoeld

1.2K
QHhallo
een jaar geleden
Nee dat maakt niet uit alleen de wet eens nalezen maar voor de rest er voor zorgen dat hij goed staat voor jou
TurfGraver
een jaar geleden
Als je maar goed bij de grond kan komen als je stilstaat.
P.s. dit is toch wel een brommer?
Bordensteker
een jaar geleden
Voor een motor moet je in België (evenals in Nederland) minimaal 18 jaar zijn. U bedoelt kennelijk dat u een bromfiets klasse b (45 km/u) wilt bestellen? ( @ TurfGraver: kennelijk wel: “Gaat u de weg op met een scooter, bromfiets of lichte vierwieler van 50 cc, een maximaal vermogen van 4 kW en een maximumsnelheid van 45 km/u? Dan hebt u een AM-rijbewijs nodig. Dat kunt u halen zodra u 16 jaar bent.”
https://www.pv.be/dossiers/motor/motor-verzekeren/welk-motorrijbewijs-hebt-u-nodig-in-belgie ) Een geschikte zithoogte hangt niet van uw totale lichaamslengte af, maar van uw beenlengte. En dan ook nog van de plaats van de voetsteunen. Net zoals het bij de framemaat van een fiets gaat om hoe hoog het zadel kan staan ten opzichte van de trappers.
jordyw_2007
een jaar geleden
ja bedoelde brommer sorry

Geef als eerste antwoord