Mag ik een motorkenteken onder mijn bromkenteken plakken?

Mag ik een brommerplaat op een motorplaat plakken ? (Zie bijlage)

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedoel op mijn brommer een motorplaat plakken met daarop mijn 'originele' brommerplaat

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Je mag maar één kentekenplaat voeren. Je mag wel een onder-plaat voor een motorkentekenplaat gebruiken om je brommerkentekenplaat op te monteren. Je zult ook (als het goed is) nergens een motorkentekenplaat kunnen laten maken als het kenteken uitgegeven is voor een brommer.

Als je op een goedgekeurde bromfietshelm een hoge hoed plakt, of een carnavalssteek, is het nog steeds een helm, maar niet in de zin van de wet die gaat over geteste goedgekeurde helmen. Als je een samenstelling maakt van een op zich correct bromfietsplaatje en een grotere blanco (en zo niet toegelaten) motorplaat eronder uitstekend met het officiële Europa-logo, heb je bewust iets geknutseld dat als een autoriteit erover valt, juridisch uiteraard evenmin standhoudt. Het is leuk bedacht, maar je moet er rekening mee houden dat je hier problemen mee krijgt, wat in het buitenland niet handig is tijdens een vakantie. Een beetje wakkere Hermandad vermoedt in zo'n geval ook dat de in de praktijk haalbare snelheid al evenmin volgens de regels is, of wou je zo echt 45 km/h aanhouden? Dat valt pas echt op! Conclusie: wat je voorstelt druist in tegen de regels en mag dus niet. Bovendien is het vrágen om problemen. De politie is niet altijd je beste vriend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100