Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoort het dat het koppelingshuis los draait van het tandwiel dat er achter zit op de krukas van mijn puch maxi zit?

hallo, mijn puch staat al een lange tijd stil.
Ik kon niet vinden wat het probleem is.
ik denk nu dat dit het probleem is, maar weet het niet zeker wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat hoort. Het koppelingshuis dient aangegrepen te worden door de centrifugaal koppeling, en zo bij een bepaald toerental je motor vermogen door te geven aan het achterwiel. Dus het koppelingshuis is verbonden met je achterwiel om het maar simpel te zeggen. Ik het puch maxi handboek vind je veel meer informatie dan dat ik hier kwijt kan. Hier de link en kijk vooral even op 2.11. Met een beetje technisch inzicht zie je ook waarom.
http://www.oudebromfiets.nl/progamma/Handboek%20Puch%20Maxi.pdf
Met groet, TegenXinnig

Toegevoegd na 8 minuten:
Toch nog een aanvulling: Door het lange stilstaan kan er natuurlijk oxidatie in je koppeling zijn opgetreden. Hierdoor kan het zijn dat e.e.a. enigszins vastgeroest zit.Mijn advies is dan ook om de gehele koppeling te demonteren en reinigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding