hoe kan ik zien of er benzine in mijn motorblok komt bij een puch maxi? mvg. Theike

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Flink lang starten en dan bougie checken...

Antwoorden (1)

Om dit visueel te kunnen waarnemen zou je de bougie er uit moeten draaien en de brommer moeten aantrappen. Als er daadwerkelijk benzine in je motorblok zit dan zie je het uit het gat van de cilinderkop waar je bougie zat komen.
Hier enige uitleg: Als er al benzine in je motorblok zit dan zal zich dat onder de zuiger in je carter verzamelen. Door het starten van je brommer zal de benzine vanuit het carter via de spoelpoorten boven de zuiger komen en zich manifesteren door je bougiegat. Doe dit wel in de open lucht want benzine kan door de gedemonteer de bougie ontvlammen via de bougiedop.
Een andere methode is om je carburator te demonteren en zo op te stellen dat hij in de juiste positie staat. Mocht er benzine uitkomen (benzinekraan wel open) dan is je vlotter defect.