vespa lx loopt maar 25-30km/h geel kenteken?

ik heb een vespa gekocht op marktplaats en het probleem is dat ie maar 25-30km/h loopt
als ie koud is en ik hem start komt ie maar tot 20km/h naar ong 5-10min rijden gaat hij heel langzaam naar de 30
hij trekt ook heel langzaam op

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je het het chassis nummer gecontroleerd? Op Marktplaats vind vele oplichting plaats. Wie weet is het origineel wel een blauw kenteken scooter. Een snorbrommer dus.

Antwoorden (2)

Wat is precies je vraag? Als deze koud is, dan start die inderdaad langzamer op. Daarom is het goed om hem af en toe even aan te zetten, zodat deze niet te lang stil staat. Dit is namelijk slecht voor een Vespa.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bordensteker
7 jaar geleden
Kun je ook een bron noemen van dit baanbrekende nieuwe inzicht?
paulus811
7 jaar geleden
Het is ook geen antwoord op de vraag die echt niet zo heel moeilijk is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
als hij koud is gaat hij maar heel traag naar de 20km/h en hij loop max 30km/h
Een langzaam rijdende scooter kan verschillende oorzaken hebben, alleen onderzoek door een vespa specialist kan het probleem verhelpen. Een Vespa op geel kenteken zou 45km/u moeten lopen.

- verstopt lucht- en/of benzinefilter
- kleppen moeten gesteld worden
- versleten rolletjes
- rem loopt aan
- sproeier verstopt
- etc.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
oke ga ik dit na lopen
paulus811
7 jaar geleden
Mijn advies is om dit te laten doen. Kleppen stellen is echt niet eenvoudig om zelf te doen als je niet weet hoe dat precies moet. Een luchtfilter kun je wel heel eenvoudig verwijderen en eventueel schoonmaken, het zit achter de zwarte afdekking boven de kickstarter. Versleten rolletjes beoordelen is ook lastig als je niet weet hoe dat eruit ziet, benzine en oliefilter kun je wel makkelijk zelf doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb een nieuwe lucht filter besteld en we hebben wel ervaring met kleppen stellen en vrienden ook wel die hebben een bedrijf voor autos die dat regelmatig doen benzine filter en rolletjes heb ik besteld dat moet toch een keer nieuw en een nieuwe v snaar
paulus811
7 jaar geleden
Ok thijss, alles wat je zelf kunt is mooi meegenomen en ik onderschat je niet, maar kleppen stellen is echt een heel lastig specialistisch werkje. Weet je de klepspeling? Ik spreek uit ervaring.... Omdat voor het kleppen stellen je halve scooter uit elkaar moet, zou ik ook meteen de motorolie en bougie vervangen. Voor die bougie heb je wel een speciale sleutel nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
klopt heb de nieuwe bogie al in huis en de luchtfilter vervangen de oude luchtfilter was heel vies en oud denk dat die nog nooit is vervangen de bougie kan je ook vervangen met een dop 15
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
alles gedaan op het lijstje maar geen verschil loop en start wel mooier en beter alleen nog steed heel traag