Wat zijn de gevolgen als je met een geschorst kenteken rijdt ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.2K
dudemeister
7 jaar geleden
als ik zeg jij op je brommert - of wat dan ook waar het desbetreffende kenteken op zit - en je knalt op iemand met een nieuwe Audi A8 oid
kun je misschien zelf wel bedenken dat de verzekering de kosten niet dekt maar ene Arjan78 de poeplap moet trekken

Het beste antwoord

Dan loop je de kans een naheffingsaanslag en verzuimboete voor de motorrijtuigenbelasting te krijgen. Die is namelijk "afgemeld" door de RDW toen je de brommer schorste.

Als je ook de verzekering had stopgezet (dat mag bij een schorsing) ben je strafbaar als je toch op de brommer rijdt. De WA-verzekering is namelijk verplicht.

Toegevoegd na 4 minuten:
Onverzekerd rijden op een bromfiets kan leiden tot een boete van eur 360.- voor dat feit. Los van de andere mogelijke gevolgen.
Computoon