Als je 16,5 jaar ben en je autorijbewijs haalt, krijg je dan ook gelijk je AM rijbewijs waardoor je brommer mag rijden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Als je je autorijbewijs hebt, dan mag je ook op een brommer rijden. Dat wordt bijgeschreven op je rijbewijs.

"Bromfietsrijbewijs bij autorijbewijs en motorrijbewijs
Heeft u een geldig Nederlands autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A)? Dan hoeft u geen apart bromfietsrijbewijs te hebben. U krijgt het automatisch bijgeschreven op uw rijbewijs. U hoeft dus ook geen apart bromfietsexamen te doen."