kan een snorscooter geflitst worden?

Ik vroeg me af of een snorscooter geflitst kan worden door een flitspaal.

Toegevoegd na 31 seconden:
Dus ik heb het niet over een brommer maar over een snorscooter die 25km mag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.2K
Amadea
8 jaar geleden
Alleen als dat ding opgevoerd is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe weet je dat? Heb je een bron?
Amadea
8 jaar geleden
Dat is logica. Een geoefende fietser kan ook 25 km per uur halen, en die wordt niet geflitst. Het flitsen gaat bij het harder rijden dan 30 km per uur, als het binnen de bebouwde kom is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de snorscooter te snel rijdt, dan kan dat uiteraard. Dus inderdaad, als deze is opgevoerd. "Flitspalen en flitskasten bevatten een mechanisme om een snelheidsmeting uit te voeren, zoals een Doppler-radar en een camera waarmee een foto wordt gemaakt van het kenteken van ieder voertuig (!) dat sneller rijdt dan de snelheid waarop de flitspaal is ingesteld."
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Flitspaal Daarin kan je volgens mij ook lezen een snorscooter die te hard rijdt. En dit is doorgaans alleen mogelijk als deze is opgevoerd, want zoals je zelf al aangeeft mag deze niet harder dan 25 km/h.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/sport-spel-recreatie/sporten/wielrennen/vraag/56764/wielrenner-geflitst

Antwoorden (1)

Ja, alles wat sneller rijdt dan de ingestelde snelheid bij een flitspaal, zal geflitst worden.
Ik denk dat er niet veel of geen flitspalen zijn die op een snelheid van minder dan 25 kmh. zijn afgesteld, maar het zou wel kunnen.