Hoe kan ik mijn telefoon op mijn scooter monteren?

Ik wil mijn telefoon als navigatie gebruiken op mijn scooter. Zijn hier houders voor? Zo ja/nee hoe kan ik mijn telefoon dan monteren? Er zullen toch vast wel mensen zijn die hier ervaring mee hebben!?

Hoor het graag, bedankt vast!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=smartphone+scooter+mount&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1TsuVdfcNJHWaq-KgYAG&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1099 Daar zijn oplossingen voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal afhangen van je scooter / de mount wat er mogelijk is. https://www.youtube.com/watch?v=fFXJ4OlT4kk Op de zijspiegelbevestiging bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of op het stuur.
http://www.scooterfactoryparts.nl/accessoires/kleding-and-hoezen-enz/telefoon-houders/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uit de info van Mr Tomaat blijkt dat er wel mogelijkheden zijn maar mijn dealer kon niets doen. Hij zei dat de constructie van het stuur niet sterk genoeg is om zo'n houder te monteren en dat die er al snel vanaf zou vallen bij een wat hogere snelheid.

Antwoorden (2)

Ik heb bij de Xenos een houder gehaald met zuignap en flexibele hals, vervolgens de zuignap verwijderd en de rest met 2 sterke tie-wraps aan de spiegelstang gemonteerd. Je moet tussen de spiegelstang en tie-wraps wel iets van rubber doen, anders blijft het niet zitten. Ook heb ik bij de Action een usb stekkerblokje gekocht om de telefoon van stroom te voorzien.

Het werkt uiteindelijk allemaal prima, maar is afhankelijk van de mogelijkheden op je scooter (ik heb een Vespa) en verkrijgbaarheid van een houder voor jouw model telefoon.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkr hoopvol! Ik heb een peugeot kisbee met twee spiegels en een windscherm. Dus denk ik wel mogelijkheden om vast te make . Nu zei iemand anders dat het trillen slecht zou zijn voor je telefoon?
paulus811
9 jaar geleden
Door de flexibele slang vang je de trillingen op. In eerste instantie had ik een vaste constructie gemaakt, maar door het trillen van de scooter kon ik scherm niet meer zien, dat gong natuurlijk met die trilling mee. De flexibele slang werkt als een soort schokbreker. Zorg wel dat de telefoon makkelijk afneembaar is, je wilt m niet op je scooter laten als je even een winkel in gaat.
Bij de action krijg je houders voor montage op de fiets. Deze kan je ook voor je scooter gebruiken. De telefoon komt dan in een spatwaterdichte hoes. Touchscreen werkt er gewoon doorheen. Kost echt geen drol daar. Je krijgt ze in 2 groottes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel ik ga aan de slag! Heb iig wat ideetjes.