Moet je voor het behalen van je scooterrijbewijs ook praktijk doen ? sommige mensen hebben dit niet gedaan maar moet dit tegenwoordig wel ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als jij de theorie voor een scooter rijbewijs hebt behaald, mag je in de praktijk gaan bewijzen dat je waardig genoeg bent voor een scooter rijbewijs

Toegevoegd na 21 minuten:
Ja natuurlijk dat is bij het cbr
9 jaar geleden
Ook voor het rijbewijs AM moet je een praktijkexamen doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vroeger (althans tot 2011) hoefde je alleen maar theorie examen te doen. Daarna kon je naar het gemeentehuis om het rijbewijs aan te vragen.

Dit hebben ze in 2011 aangepast. Toen werd het praktijk examen voor de bromfiets ingevoerd. Deze zul jij nu ook moeten doen. Na het behalen van je theorie examen mag je dat examen afleggen.

Indien je je autorijbewijs behaalt, hoef je geen examens te doen voor de bromfiets. Dan krijg je deze categorie er "gratis" bij. Wil je vanaf je 16e met de bromfiets de weg op, dan is deze optie natuurlijk niet mogelijk omdat de minimale leeftijd voor de categorie B 17 jaar is (2-to-Drive)