Wie begon met brommers met de brede sturen met de grote koplamp?

Net als de Sym Allo (die heb ik zelf in 45/u uitvoering).
En omdat ik die sturen zo mooi vind kwam er een vraag in me op: welk merk begon daarmee, met die brede sturen? Want nu hebben echt onwijs veel merken dat en in allerlei kleuren maar wie was de eerste?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi volgens mij is het zeker niet de puch wel had puch een groot stuur en 2 versnellingen die je bediende met de.linker been,zoals de schakel brommers van nu al heeft iedereen nu een scooter.volgens mij wat ik me kan herrinneren is kreidler en of zundap, volgens mijn geheugen is w van die 2 ermee begonnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke

Andere antwoorden (2)

Puch in de zestiger jaren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was de Tomos 4 L.

Tomos Nederland in Epe gebouwd en later kwam er ook een fabriek in Amerika. Vooral de in Epe gemaakte Tomos 4L (door het verwarrende logo ook wel 4TL genoemd) met vier versnellingen voetschakeling was in Nederland populair, en werd geproduceerd van 1969 tot begin jaren 80, toen versnellingsbromfietsen uit de gratie raakten vanwege de hogere verzekeringspremie.