Hoeveel kost een scooter in totaal?

Alles bij elkaar.

Scooter zelf
Helm
Slot
Rijbewijs
Rijles
Praktijkexamen
Theorie examen
Verzekering

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb zelf een scooter, ik zal vertellen wat ik er voor betaald heb. Voor mijn scooter rond de 1600 euro. Voor mijn helm 80 euro, voor het slot 30 euro. Voor het rijbewijs betaal je 40 euro als je hem gaat ophalen. Ik was voor een dag rijles 340 euro kwijt, hier zat het praktijkexamen bij in. Het theorie-examen kost 30 euro. (Dan moet je natuurlijk wel in één keer slagen) En voor de verzekering betaal heb ik het eerste jaar 240 euro betaald geloof ik, dit wordt elk jaar wat minder.

Sommige prijzen kunnen wel wat verschillen omdat ik het niet zo heel precies meer weet, maar het zal niet veel verschillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb zelf een bromfietsverzekering bij Unive, ik betaal nu €46,- per jaar. Ik rij al wel 10 jaar brommer, dus voor mij is het wat goedkoper. De bromfietsverzekeringen die de brommer verkopers aanbieden zijn vaak wel veel en veel te duur, niet doen dus! Lekker regelen bij Unive of centraal beheer of zo.
Voor iedereen is dit anders. Zelf heb ik een tweedehandse scooter gekocht en werd het kostenplaatje zo:

- scooter met windscherm,koffer en 2 art sloten €850
- onderhoudsbeurt 6000 km ivm tweedehandse scooter €133
- helm €80 euro
- 4 uur praktijkles (60 min) + praktijkexamen €370
- theorieboek €20
- theorie examen €20
- rijbewijs kopen €42 euro

Totaal: ca. €1500 euro
Per week betaal ik aan de benzine zo'n 6 euro. Dan rijd ik 140 km in de week. Het is een 4-takt scooter, Piaggio.

Succes met je aanschaf!