hoe hoog is de boete als je als scooter 25 km per uur te hard rijd ?

ik moest met mijn yamaha aerox op de rollerbank, hij reed 84 km per uur er ging nog een correctie vanaf van 9 km, dus rij ik 75 dat is dus 25 km per uur te hard , wat gaat dit me kosten ??

Weet jij het antwoord?

/2500

De hoogte van de boete hangt af van de constructiesnelheid. als je een constructiesnelheid van 25 km/h hebt dan zal je ongeveer een boete van €210 krijgen. als je een constructiesnelheid van 45 km/h hebt dan zal je ongeveer een boete van €130 krijgen.

Bronnen:
http://www.ansv.nl/wetgeving-en-verkeer/we...

Ik heb ook een Yamaha Aerox (Geel kenteken) en was 3 weken terug ook gepakt op de rollerbank. Hij rijdt 95 km/u op de gps, maar gelukkig kloppen de rollerbanken niet en gaf die 85 km/u aan. Correctie van 9 km/u ervan is 76 km/u te hard, wat uitkomt op 26 gecorrigeerde kilometers te hard. De boete is 217 euro (Waarvan 7 euro administratiekosten.....). Dit is de eerste keer dat ik een boete heb gehad op de rollerbank. Hoe vaker je een boete krijgt voor te hard rijden en/of op de rollerbank te hard, gaat je boete omhoog.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100