hoe hoog is de boete als je als scooter 25 km per uur te hard rijd ?

ik moest met mijn yamaha aerox op de rollerbank, hij reed 84 km per uur er ging nog een correctie vanaf van 9 km, dus rij ik 75 dat is dus 25 km per uur te hard , wat gaat dit me kosten ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

De hoogte van de boete hangt af van de constructiesnelheid. als je een constructiesnelheid van 25 km/h hebt dan zal je ongeveer een boete van €210 krijgen. als je een constructiesnelheid van 45 km/h hebt dan zal je ongeveer een boete van €130 krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook een Yamaha Aerox (Geel kenteken) en was 3 weken terug ook gepakt op de rollerbank. Hij rijdt 95 km/u op de gps, maar gelukkig kloppen de rollerbanken niet en gaf die 85 km/u aan. Correctie van 9 km/u ervan is 76 km/u te hard, wat uitkomt op 26 gecorrigeerde kilometers te hard. De boete is 217 euro (Waarvan 7 euro administratiekosten.....). Dit is de eerste keer dat ik een boete heb gehad op de rollerbank.
Hoe vaker je een boete krijgt voor te hard rijden en/of op de rollerbank te hard, gaat je boete omhoog.