Heb ik een scooterrijbewijs nodig voor een 25-km scooter?

Ik ben van plan om een 25-km scooter te gaan kopen, dus een waarbij je ook geen helm op hoeft (volgens mij is dat hetzelfde als een snorfiets). Nu hoorde ik van enkele mensen dat je voor zo'n scooter geen scooterbewijs nodig hebt. Klopt dit? (ik heb overigens geen autorijbewijs)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.3K

Antwoorden (3)

Geen auto rijbewijs dan moet je een bromfiets certificaat halen ook voor een snor bromfiets.succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snor- en bromfietsen, je hebt er allebei een certificaat voor nodig. Wat jij wilt gaan kopen is een snorfiets, dus helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt brommerrijbewijs nodig ! voor Snorfiets en gewone brommer. Dit is verplicht. En certificaat is niet meer geldig.