Brommerrijbewijs: kosten voor ervaren rijder?

Als je tijden geleden voor het laatst brommer hebt gereden zonder dat je daarvoor een rijbewijs nodig had, welke cursus is dan handig om te volgen en wat zijn de kosten??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
hou er wel rekening mee, dat de afgelopen jaren de verkeersregels voor de bromfiets zijn veranderd. plaats op de weg bijv, in situaties dat de bromfiets op de rijbaan moet rijden. dat kan best even wennen zijn.

Het beste antwoord

Als je het idee hebt, dat je al goed genoeg kan brommerrijden en geen lessen meer nodig hebt, dan zijn er alleen de kosten van het theorie- en het praktijkexamen.

De kosten voor het theorie-examen AM zijn 34 euro bij het CBR. Als de rijschool het examen aanvraagt, kan hij
extra kosten aanrekenen. Je mag ook zelf het examen voor de theorie aanvragen bij het CBR.

Na het behalen van het theorie-examen is de volgende stap het praktijkexamen. Bij het CBR kost dit
97,15 euro. De aanvraag van het praktijkexamen is alleen mogelijk door de rijschool en die zal zelf ook kosten aanrekenen, waardoor het dus eigenlijk onmogelijk is dat je 97,15 euro betaald. Sommige rijscholen vragen 125 euro voor het brommerexamen, anderen zitten rond de 200 euro, dit is heel verschillend per rijschool.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je al die jaren dat je geen brommer reed, jezelf in een auto verplaatste is het dus niet nodig...
op grond van je autorijbewijs en ervaring hoef je dan geen brommerrijbewijs te halen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee m'n vader (want om hem gaat het) heeft ook geen autorijbewijs dus hij moet wel het brommerriibewijs halen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat is jammer, veel mensen weten dat namelijk niet.
succes met je vader, zal niet meevallen ! met verkeersregels / borden leren, pffff, moet er niet aan denken...