waar ligt het aan als je kilometer teller van je snorfiets het niet meer doet?

laatst is mijn kilometerteller dus kapotgegaan(piaggio zip), dit gebeurd vaak bij deze snor, heb ik gehoord. wat moet ik nu vervangen zodat hij het weer doet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
33.6K

Antwoorden (2)

De kabel kan gebroken zijn, dan is het een kwestie van de kabel laten vervangen. Of het mechanisme is stuk in het voorwiel, lijkt mij minder waarschijnlijk maar het is een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Draai bij je voorwiel even die kabel los en draai aan dat ijzeren pinnetje in de kabel, kom die los of hij draait heel soepel dan is je kabel kapot, voel je wel weerstand en draait je wijzer dan is het vermoedelijk de aandrijver voor de kabel bij je wiel, gaat hij stroef en de teller werkt niet is het je teller. De kabel kan je zelf makkelijk vervangen, haal de oude eraf en haal een nieuwe, zorg dat je wel een even lang of langere kabel hebt en niet korter want dan is hij snel weer kapot. de aandrijver bij je voorwiel is wat te complex om zo uit te leggen maar haal hem eens uit elkaar en maak hem schoon, meestal is dan een soort grote schroef versleten die de kabel laat draaien. Die moet je dan vervangen. de teller zelf is gewoon vervangen.

Succes