Zonder gebruik van choke maakt de brommer veel toeren en slaat de motor af. Met choke loopt de brommer redelijk.Hoe kan dit probleem worden opgelost?

Mijn brommer heeft enkele tijd stil gestaan. Na een uitgebreide schoonmaken van de carburateur, nieuwe benzinekraan, nieuwe bougie etc. de start motor perfect.

Helaas alleen wel met ondersteuning van de choke. Zonder de choke te gebruiken lopen de toeren op en slaat de brommer af. Tijdens het rijden lijkt de brommer ook af te slaan. Door meer gas te doseren pakt de brommer zijn trekkracht weer op.

Ik vermoed dat het te maken heeft met een te arm mengsel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (4)

duidelijk zuurstoftoevoer niet juist ! simpel ! terug afregelen en eerst luchtfilter proper maken.Kanook duiden op valse lucht via benzinetoevoer. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alles gereinigd en gecontroleerd is: de carburateur opnieuw afregelen....
12 jaar geleden
Ja het mengsel is te arm. Hij krijgt te weinig benzine.

Dit kan worden veroorzaakt door dat de sproeier is verstopt.
Sproeier verwijderen en kijken of er geen vuiltje in zit.
Eventueel doorblazen met perslucht.
12 jaar geleden
Edraket
12 jaar geleden
Het kan zijn dat hij valse lucht trekt achter de carburateur.
Kijk eens of de verbindingen tussen carburateur en het blok gasdicht zijn.
Er zal wel een pakking zitten tussen carburateur en blok.
Zit die er, en voldoet die aan de eisen?
Edraket
12 jaar geleden
Heb je de benzinetoevoer richting vlotterkamer gecontroleerd?
Het kan zijn dat het gaatje boven in de vlotterkamer is verstopt.
zoals hierboven al aangegeven : Sproeier schoonmaken en vooral de hoofdsproeier mocht deze niet verstop zitten eerst naar het volgende kijken .

Trek hij ergens valse lucht weg zo ja waar dat dan en repareer dit of kijk of je een onderdeel moet vervangen .

Bij alle 2 zou ik je cabarateur opnieuw afstellen en je stationair schroef kan je nu ook al naar kijken en een beetje mee spelen zodat hij genoeg benzine binnen krijgt , Dit is wat je zelf al aangaf als ik gas geef pakt hij zijn toeren weer op .