Ouders overhalen..

Ik wil mijn ouders overhalen voor een benzine step,
Uiteraard mogen ze alleen op eigen terrein maar ik heb een best groot terrein dus het kan makkelijk alleen volgens hun:
-gaan ze te hard
-maken ze te veel geluid,

graag help!!
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het punt is natuurlijk dat je ouders je graag heel houden, dat ze het terrein (inclusief alles wat erop rondloopt) heel willen houden en ze ook liever geen (geluids)overlast willen hebben.
Wat betreft het heel blijven kan je natuurlijk beloven dat je bescherming gaat dragen. Dan kan je alsnog wat krassen en deuken oplopen, maar is het minder erg.
Dat je dingen kapot kan gaan maken, of over de kat heen gaat rijden, tja, dat wordt moeilijker. Beloven voorzichtig te zijn werkt vaak maar een kwartier :-)
Geluidsoverlast is natuurlijk ook een probleem. Bestaan er geen electrische steps? Dan zou je het daarmee kunnen oplossen, want die maken minder herrie.

Kan je niet toevallig ergens voor een middag een step lenen? Dan zou je aan je ouders kunnen laten zien dat je er heel verstandig mee omgaat. Of niet natuurlijk (en dan hebben ze toch weer gelijk gehad).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dat zo'n step hartstikke leuk is. Waarschijnlijk begrijpen je ouders dat ook maar zijn ze even vergeten dat zij ook kind zijn geweest:-) Leef je een beetje in in de gevoelens van je ouders en laat ze weten dat je de step zelf bij elkaar gaat sparen dus dat zij er geen onkosten aan hebben. Dat je de step gebruikt op het terrein. Je gebruikt de step dus niet op een moment als zij een rustig momentje willen . Maak afspraken over de tijden dat je het gebruikt. Koop beschermers zodat als je valt niet al te veel beschadigingen op loopt:-) Zoek uit wat de kosten zijn van de step en de benzine die het gaat verbruiken. Zorg dat je alles op een rijtje hebt voordat je gaat praten met je ouders. Laat ze zien dat je verstandig kan omspringen met een step. Moet vast lukken! Heel veel plezier alvast met je step!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ouders hebben in hun wijsheid nog geen toestemming gegeven. Ze hebben daar hun redenen voor: herriemakers, dure aanschaf, milieuverontreinigen, gevaarlijk. Want wat doe je op zo'n ding? Zinloos racen, zo hard als je kunt. Benzine verbruiken voor nutteloos karren, risico op ongelukken op ongelijk terrein.
Dus zijn ze bezorgd. En terecht.

En je ouders overhalen, dat betekent net zolang zeuren totdat het mag. Ik denk niet dat dat de goede manier is. Integendeel. Hoe oud/jong ben je eigenlijk?

Mogelijk is nog bij een vriend die ook zo'n ding heeft, dar eens te gaan racen. En je ouders uit te nodigen te komen kijken. Als ze zien dat het wel goed dan is er misschien over te spreken. Maar vooralsnog geven ze gen toestemming. En ik heb daar het volste begrip voor.