hoe krijg ik de groene aanslag weg van de buiskap van mijn boot, zonder het tentdoek te beschadigen?

Heb onlangs een boot gekocht en de tent die erop zit is groen. Te lang niets aan gedaan. Maar wil voorkomen dat het tentdoek verkleurd of dat het gaat lekken omdat ik er een beschermlaag afhaal.

Wie heeft er goede ervaringen? Wat men zegt dat speciale shampoo ook onzin is...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Boten
7.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb mijn bootzeil schoongemaakt met biotex (in laten trekken) en een heel zachte borstel. Dat doe ik in de lente en in de herfst. Prima resultaat.
Maar als hij echt heel vuil is, weet ik niet of je hem helemaal goed schoon krijgt. Je zou hem anders professioneel kunnen laten reinigen en het daarna zelf kunnen bijhouden op de manier die ik aangaf.

Het beste antwoord

Dit zou je m.i prima kunnen doen met HG zonnescherm- dekzeil- en tentenreiniger.
Succes

Toegevoegd na 10 minuten:
Als toevoeging nog een stukje kopieer- en plakwerk:

HG zonnescherm-, dekzeil- en tentenreiniger is de ideale oplossing om de vervuilde oppervlakken van uw zonnescherm, dekzeil en/of tent weer heerlijk op te frissen. Atmosferisch vuil is de grootste boosdoener als het gaat om vervuiling van onder andere het zonnescherm, het markies, het dekzeil, de parasol of de tent.

Hoe te gebruiken?
Maak het te reinigen oppervlak eerst vochtig met water. Spuit vervolgens de vloeistof gelijkmatig op en borstel deze goed in met een schone borstel of bezem. Laat dit minimaal 5 minuten laten inwerken, maar voorkom indroging. Na het inwerken het oppervlak nogmaals goed borstelen en aansluitend goed afspoelen met water.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Schoonmaken met groene zeep en zachte borstel of spons met draaiende beweging en goed afspoelen. Daarna impregneren en waterdicht maken met speciaal middel voor bootkap. Zeker geen HG. Is niet afdoende!