Van wat zijn de muren tussen de hutten (kamers) gemaakt in een overnachtingsferry?

Ik wil weten of het niet gehorig is, ik wil namelijk naar Engeland gaan met de nachtferry.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Boten

Antwoorden (1)

Net even mijn broer geraadpleegd, die in zijn werkzame leven als internationaal chauffeur op Engeland meerdere keren per week op de verschillende boten heeft overnacht.

De hutten zijn van elkaar gescheiden door tussenwanden die met kunststof panelen bekleed zijn. Het is niet zo dat de tussenwanden zelf overal van staal zijn.
Ze zijn in die mate gehorig, dat je een zware snurker in de hut naast je absoluut wel kunt horen (totdat hij wakker wordt), evenals gasten die in een vrolijke bui naar bed gaan (totdat ze slapen). Maar in het algemeen kunnen de meeste mensen er goed van hun nachtrust genieten, en na een goed ontbijt uitgerust aan een reis in Engeland beginnen.

Dat geldt niet voor de meeste vrachtwagenchauffeurs richting Engeland, want veel boten varen snel naar Engeland en zodra de boot "voor de kant ligt" moeten de vrachtwagens er allemaal al af, omdat de vele auto's met snijbloemen anders niet op tijd bij de Londense markthandelaren kunnen aankomen.
De gewone auto's en hun inzittenden mogen wel een normale nachtrrust nemen en later van boord gaan.

Hij wees er nog op dat een boot anders dan een hotel geen gasten heeft die meerdere nachten blijven, en het elke dag keurig schoonmaken van alle gebruikte hutten is dus standaard en prima in orde.

Goede reis!