Hoe kon Laura Dekker in haar eentje een tweemaster rond de wereld zeilen?

Ik bedoel dan niet hoe je moet zeilen ofzoo want ik zeil zelf ook weleens in een vago of een feva. Het is meer de vraag hoe slaap zij wanneer zij op grote oceanen zat? Liet je de boot dobberen of lag ze aan anker? En in de documentaire zag ik soms dat je binnen zat en niet achter het roer terwijl ze wel aan het zeilen was, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
1.1K

Antwoorden (1)

Voor anker op de oceaan lukt niet echt, ze deed een zogenaamde 'nasa nap' van 20 minuten elke twee uur, en in die tijd dat zij zo'n nap deed stond de stuurautomaat aan op een vaste koers.