hoe hard gaat een lodestar ns 290 met yamaha 6 pk 4 takt 2 cilinder 2007?

hallo ik wil een nieuwe motor kopen en wil weten hoe hard die gaat als ik in mn eentje vaar en met zn 2en en met zn drieen ik ben 60 kg en de andere ook ik heb een lodestar uit 2005 met houten vloerdelen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Boten
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben het met antw: eens maar ben wat optimistischer over de snelheid . Ondervoorbehoud ! Hoe is de bodem ? Dus keihard ja ? Dan kom de boot in plannee , dus sneller dan z'n rompsnelheid . Met nog genoeg staart (Vd motor ) in het water en alleen er in mogelijk wel tegen de 30 km . Wel iets naar voren zitten (bij alleen in de boot ) de motor is over bemeten dus bij niet in plannee komen bij vol gas (met meer mensen ) kan je net zo goed wat gas terug nemen . Pas op hij kan misschien sneller dan de boot eigenlijk aan kan , met als gevolg nerveus stuurgedrag . Bij snelheden boven de 20 km moet men vaar bewijs hebben . Neem je de boot mee naar Spanje of Frankrijk dan is 6 pk precies de grens van nog net geen vaar bewijs nodig . Plezier en goede vaart .

Antwoorden (1)

Reken op ongeveer 18/20 km p/u als je er alleen in zit. Met drie personen zal hij er flink moeite mee hebben. Dan is 12 km nauwelijks haalbaar. Overigens wel afhankelijk van waar de passagiers zich in de boot bevinden.