Hoe hard zou mijn boot ryds 435 gaan ? (20 pk)

Hoe hard gaat die? En merk je ook verschil met 2 en 5 personen? Hoeveel verschil tussen 15 pk en 20 pk?

Toegevoegd na 6 dagen:
Hoeveel pk mag er maximaal achter een meer dan 10 jaar oude Ryds 435 (boot) ?. (De boot is verder in orde)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
6.9K

Antwoorden (1)

Geschatte snelheid zou zo rond de 25 a 30 km/h
liggen.
Dat is wat ik een beetje lees op het internet.
Doch is dit niet helemaal waar.
Veel heeft te maken met ;
diepgang/gewicht/waterverplaatsing en de toestand van de motor, lengte van de zwaart en diameter en spoed van de schroef.
Het verschil tussen twee en vijf mensen ga je wel merken,
zeker als de drie extra passagiers ( al of niet welgevormd ) volwassenen zijn en dan ligt het er ook nog aan waar ze zitten in de boot ( gewichtsverdeling ).

Het verschil tussen de 15 en de 20 Pk is precies 5 Pk ;-)
Het loopt iets sneller en heeft iets meer te vertellen, maar ook hier kan je weinig over de echte snelheid vertellen.

Meten is weten.

Toegevoegd na 6 dagen:
Let wel op binnenwateren hebben we ook maximale snelheden.
Dus een echt zware motor heeft hier amper nut, daar je daar al gauw op zit.